Materialforvalter – Arbeidsbeskrivelse
Hovedoppgaver
- Se til at alle lag/treningsgrupper har nødvendig lagsutstyr til sesongstart i januar flg.
Ha et system for utlevering og innsamling av lagsutstyret, og søke å redusere tap av utstyr så langt mulig.
Lagets utstyr er gule Otra spilletrøyer, treningsballer, markeringsvester, merkehatter og enkelt medisinsk utstyr. - Foreta nødvendig supplement av lagsutstyret gjennom sesongen.
- Tildele lagene utstyrsskap på Idrettsbygget etter behov, og holde orden på hvem som disponerer skapene.
- Tildele alle trenere nøkler til Idrettsbygget etter behov, unntatt utstyrsrommet.
- Se til at det er nødvendig fellesutstyr på plass i høvelig felleskasse før vintertreningene starter i Evjehallen, Evjetunhallen og eventuelt Otrahallen.
Fellesutstyr er elektrisk ballpumpe, fotballer, nødvendig medisinsk utstyr, markeringsvester og merkehatter. - Se til at det er elektrisk ballpumpe på Idrettsbygget til enhver tid, og holde denne i stand.
- Vaske fellesutstyr etter behov.
Det vil normalt kun være noen få markeringsvester som er i felles bruk mellom flere lag.
Forutsetninger for vervet
- Otra IL fotball har pr. dato utstyrsavtale med Scan Trade (Umbro) i Vennesla.
Avtalen gjelder til 31. desember 2020. Styreleder leverer kopi til materialforvalter.
Utstyret bestilles hos og leveres gjennom Intersport Evje. - Fotballstyret har pr. dato styrevedtak som gir materialforvalter fullmakt til å handle inn nødvendig utstyr inntil 10.000 kr på egenhånd. Er det behov for større innkjøp, skal fotballstyret konsulteres før kjøpet iverksettes.
- Det er kun materialforvalter og styrets leder som har fullmakt til p kjøpe utstyr for Otra IL fotball sin regning.
- Fotballstyret ønsker til enhver tid innspill fra materialforvalter om endringer som bør gjøres i utstyrsordningen, og i denne arbeidsbeskrivelsen.
- Materialforvalter er styremedlem, med alle rettigheter og plikter som følger med det vervet.
Hjelpemidler i arbeidet
- Eget utstyrsrom i 1. etasje i Idrettsbygget (ved kiosken).
Her skal i prinsippet bare materialforvalter + styreleder ha tilgang. - «Dommergarderobe» med vaskemaskin i 1. etasje på Idrettsbygget.
- Eget utstyrsrom i nytt klubbhus Agder Energi hvis ønskelig.
- Kontaktperson i styret er styreleder. Pr. 2018 er det Geir Daasvatn.
Arbeidsbeskrivelsen er vedtatt av fotballstyret i møte ------ .